12. Bid on audience segments that are more likely to convert

Byd på målgruppe-segmenter, der er mere tilbøjelige til at konvertere

Hvorfor skal du øge dine bud?

At hæve dine bud kan øge din synlighed og rækkevidde i de målgrupper, du har defineret, og dermed maksimere eksponeringen til de besøgende, der sandsynligvis vil konvertere. Når du beslutter dig for, hvilket bud du skal sætte, er det vigtigt at tage højde for værdien af de kunder, der befinder sig i dine data-segmenter.

Eksempler på strategisk budgivning:

Reggie sælger elektronik og har bemærket, at visse produkter, som f.eks. TV’er, er mere rentable end andre produkter som kameraer. Derfor hæver han sine bud for den målgruppe, der har besøgt hans TV-sider, sammenlignet med målgruppen for kamera-siderne.

Reggie har også oprettet to brugerdefinerede segmenter for at målrette specifikke grupper af kunder:

1. Kunder, der har besøgt hans hjemmeside, men ikke startet en købshandling

Disse kunder har vist interesse for produkterne, men har ikke taget det næste skridt mod køb.

2.Kunder, der har startet checkout-processen, men forladt den uden at gennemføre købet:

Kunder, der har føjet produkter til indkøbskurven, er mere tilbøjelige til at gennemføre købet, hvilket gør dem til en mere værdifuld målgruppe.

I dette tilfælde vælger Reggie at hæve sine bud for den målgruppe, der har forladt checkout-processen uden at fuldføre købet, da de har en højere sandsynlighed for at vende tilbage og afslutte deres køb.

Sådan fungerer budstrategi i Google Ads

Ved at øge dine bud strategisk, baseret på værdien af de segmenter, du har oprettet, kan du maksimere dine chancer for at nå de kunder, der er mest tilbøjelige til at konvertere. Denne tilgang giver dig mulighed for at få mest muligt ud af dit reklamebudget.