7. Up-sell or cross-sell to existing customers

Op-sælg eller krydssælg til eksisterende kunder

Up-sell og cross-sell til eksisterende kunder

Kunder, der allerede har købt varer fra din hjemmeside, kan være interesserede i at købe yderligere produkter eller services, som komplementerer deres tidligere køb. Ved at oprette et målretning segment for “konverterede kunder”, kan du nå ud til en mindre, men mere relevant gruppe af kunder, som allerede kender og er interesseret i dit brand.

Hvordan du målretter mod eksisterende kunder

Ved at oprette et segment for kunder, der har gennemført et køb, kan du tilbyde dem relaterede produkter eller tjenester, som de måske ikke har overvejet endnu. Du kan skræddersy dine annoncer for at matche de specifikke produkter, som kunderne tidligere har set eller købt, og på den måde øge chancerne for gentagne køb.

Fordele ved up-sell og cross-sell:

Eksempel: Jason og hans havebutik

Jason driver en havebutik og vil gerne nå ud til kunder, der allerede har set hans plantefrø og derefter gennemført et køb. Han ved, at kunder, der køber plantefrø, ofte også er interesseret i plantefødevarer. Jason opretter en kampagne for at reklamere for disse relaterede produkter til de kunder, der allerede har købt plantefrø. Ved at målrette disse kunder med relevante produkter, øger han chancerne for yderligere salg.